torsdag 8 maj 2008

Sol!


Bankrån och bomblarm i Malmö

MALMÖ. Två beväpnade män rånade i eftermiddags SEB:s kontor nära Jägersro Center i Malmö. Knappt tjugo minuter före rånet fick polisen larm om en mystisk väska utanför en synagoga vid Betaniaplan i centrala Malmö. Väskan innehöll ingen bomb men det kan ha varit en avledningsmanöver.

Synagogan utrymdes och ett stort område kring Amiralsgatan och Föreningsgatan spärrades av. Sedan sköt polisens tekniker sönder väskan.

— Det var ingen bomb, säger Lars Mahler, informatör vid Skånepolisen. Men sannolikt finns det ett samband mellan väskan och rånet mot banken.
Det var en förbipasserande som upptäckte väskan och ringde polisen. Inget hot hade dessförinnan riktats mot synagogan, enligt Mahler.

Larmet om bankrånet kom knappt tjugo minuter efter larmet om väskan. Två maskerade män, den ene beväpnade med ett pistolliknande föremål och den andre med en yxa, trängde sig in i banklokalen. De fick med sig en okänd summa pengar innan de springande försvann därifrån.

De båda tros vara i 20-årsåldern och bar mörka tröjor med huvor över ansiktet.

Ingen skadades fysiskt vid rånet.

— Men ett tiotal personer chockades, säger Mahler.
Ett stort polisstyrka drogs samman men rånarna försvann.


Japp, det var vad som hände oss när vi va på Malmö-besök. Alltid trevligt :) Shit asså, tur att det inte va en bomb!

Men men. Igår var jag på körskolan efter skolan, pratade om järnvägskorsningar b.la., såg en lite läskig film om det. Efter det mötte jag Tess, sen cyklade vi hem till mig. Jag åt, sen gick vi och mamma ut och gick, till Eurostop för att köpa gott. Hem sen, kollade på Skärgårdsdoktorn :P Sen blev hon hämtad. Jag kollade på TV och la mig.


Kom precis hem från skolan, hade etik. Skulle ju börja redovisa idag, men såklart så kom inte Ragnar. Så det får bli imorn, fan! Men vem ser jag inte då när jag är på väg hem? Jo, Ragnar!! :@

Innan jag stack hem så ringde jag till Carina på Sodexho, min handledare. Hon sa att jag garanterat kommer att få jobb hos dom i sommar :D:D, men att det nog inte blir förr än i juli. Shit the same! Men om det kommer upp nåt innan så hör hon av sig. Sen skulle jag på nån utbildning med (betald ;D) Hon hör av sig i slutet av nästa vecka =)
Gött, då slipper man vara fattig sen =) Fast det är klart, lönen kommer ju inte förr än i augusti :/ yeye. Fyller ju även år då, + att jag börjar på högskolan = högre studiebidrag; 2500 kr ;D Hihi.

Nej, nu ska jag snart göra mat och se klart på Harry Potter och De vises sten. Så SÖÖT och liten han är i den =)=) Sen ska jag sola och göra läxor. (Mm, jag "skippar" religionen idag) Miihii.
Sen när mamma kommer hem så ska vi åka och handla, och lämna in symaskinen. Den började att krångla när hon skulle lägga upp mina byxor :/ Övningsköra med pappa med? Får se när han hör av sig. Träna annars (eller ändå) och sen hem till Johan :)


PUSSPUSS!

Inga kommentarer: