söndag 11 maj 2008

Helgen


Fredag:
På geografin skulle vi jobba med reseberättelsen, men jag var redan klar så jag gick från datasalen. Sen tänkte jag att jag inte pallade vänta 2 ½ i skolan, eftersom att jag inte hade någon cykel med mig. Så struntade i etiken, trots att vi hade redovisning. Tog bussen till stan och tränade, simmade. Sen tog jag bussen hem. Satte mig på balkongen och hann sola en stund innan mamma ringde och sa att jag kunde gå ner och vänta på henne. Hon kom sen, vi körde till Maxi och köpte lite grejer, sen till stan och lämnade in symaskinen, sen till tågstationen och hämtade Anna :) Sen åkte vi hem till oss. Efter en stund kom Johan hit också :)
Vi åt sen, på balkongen - lovely. Sen kollade vi på TV. La oss sen.

Lördag:
Jag började att plugga lite Naturkunskap innan frukost. Sen vid 11 cyklade jag och Johan till stan. Han köpte två tröjor och ett par skor :) Fint var det! Johan stack vid 1, sen gick jag en stund själv, köpte ett fint linne och ett par flip-flop på H&M :) Sen gick jag lite med mamma och Anna. Sen cyklade jag hem. Min morbror kom sen med, så fikade vi på balkongen. Satt där ett tag, sen åkte vi hem till min faster eftersom att hon fyllde år. Vi pratade, grillade (GOTT!) och spelade kubb b.la. Kollade även på deras fyra (!) söta kattungar! Vi var där till nio, sen hem. Johan kom sen med :) Jag pluggade också när jag kom hem (!) en stund. Såg lite film. La oss sen.

Söndag:
Idag pluggade jag också på provet på morgonen. Sen åt vi frukost. Sen kom pappa förbi, prata lite, sen för att visa Johan hur Buicken funkar. Vi skulle nämligen låna den :D Så vid 12 åkte vi ut med den, först åkte vi i Tylösand, kollade lyxhusen där,och det stooora huset i Frösakull. Sen stack vi till Haverdal för att prata lite med Fredrik & Sofie. Sen åkte vi hem till Johans f.d hem, men det var bara Johans bror som var hemma. Så vi åkte till graven och kollade in den. Sen åkte jag och Johan hem för att hämta mina nycklar, sen ta ut pengar och sen till glassbaren i Grötvik :D Johan bjöd, tack älskling! ♥ Vi tog sommardröm; tre glasskulor, grädde, jordgubbar och kex. GOOTT =) Sen åkte vi hem. Johan cyklade hem en stund efter det.
Då satte jag mig på balkongen och pluggade natur. Fyfan vad mycket det är och imorgon är provet, yippie.
Ska nog gå bra. Tur att Tildis med ska göra det :)
Annars har jag kollat på TV med mammi ikväll.

Nu ska jag plugga vidare. Har Sprängaren på i bakgrunden, brra.
P.S: skickade in reseberättelsen innan, UNDERBART!

GODNATT!



Förevigade min faster och deras kattunge, en av dom :P

Inga kommentarer: