tisdag 27 maj 2008

Helgen

Skulle ju skriva om helgen och den kommer nu, innan jag hade tänkt att öva på dansen och låtarna till Melodifestivalen :D Fyfan vad najs det kommer bli!


Fredag
Sista geografi- och etiklektionen! Efter skolan, vid 4 så stack Tildis och jag och solade, mucho skönt. Sen stack jag hem, var då också mucho hungrig. Mamma skulle ut med ett par väninnor med hade svårt att bestämma sig för vad hon skulle ha på sig :P Hon hade heller inga skor att ha så vi åkte till Sko Stop där hon hittade ett par fina =) Inom drive-in på donken sen för att köpa mat till mig! Det blev en ceasarsallad och en fanta Till min lycka så var det VÄLDIGT stora bitar av ost, YUMMIE!! Efter det tog jag det lite lugnt.
När mamma hade gått efter 9 så hade jag hela lägenheten för mig själv!!...i ungefär en halvtimme, sen kom min ena bror och min kusin :@ Jaja. Jag käkade gott och kollade på Pip-Larssons!
Vid tolv stack jag hem till Johan, han kom ungefär en timme senare efter en tentafest. Han slocknade med en gång :P

Lördag
Sov till 10 typ. Åt frukost. Vid stack jag och mötte Tildis vid Nautilus, sen solade vi igen! Efter det var vi inne en stund i stan och letade efter örhängen till balen åt Tilda. Det hittade vi! Sen cyklade jag hem.
Duschade, tog det lite lugnt. Sen cyklade jag tillbaks till Johan som hade börjat med maten! Vi käkade, sen var ci ute och gick, gick till Östra stranden. Var hos honom sen, tog det lugnt och kollade på TV, städade i lägenheten med. Vid tio bestämde vi oss för att cykla hem till mig. Där kollade vi på TV med mammi och la oss sen.

Söndag
Vaknade vid 11. Tog det bara lugnt, duschade, satt på balkongen i solen. Vid 3 stack vi och hämtade upp Henrik vid Östras bröd, sen bar det av till Tylösand för att kolla in Stures + friskolornas bal! Däribland Stefan, Johans styvbror och Fredrik, Johans (och Henriks) kompis. Det var en lång väntan, varm med. Dock tyckte jag inte det var så kul, inte många hade så fina klänningar. Jag tror faktiskt att vår bal blir roligare. Sannarp + Kattegatt + John Bauer = KUL! Hihi. Iaf, efter balen så åkte vi hem till mig och åt. Efter det åkte Johan iväg för lite ärenden. Han kom tillbaks vid tio, sen la vi oss.

Igår hade jag bara filosofi, betygsnack = IG i filosofi. Men palla Kjell och palla filosofi! Hade egentligen engelska, men pallade inte lång håla! Efter skolan så var jag hemma och åt, kollade på film. Sen stack jag till Tess vid 3, vi kollade på mysiga Tsatziki, Morsan & Polisen. Sen var vi ute och gick, käkade efter det. Sen hängde jag med när hon skulle hämta sin balklänning. Den var jättefin! Kollade TV hos henne, sen cyklade jag hem.


Idag hade jag franska på morgonen, var lite osäker men tänkte det var lika bra att gå dit. Och tur var det eftersom att vi hade muntliga NP. Efter det hade vi Jeopardy på religionen. Dock vann inte "mitt" lag. Sen hade vi dansträning. Känner verkligen att det sitter nu! Kollade knapp in i spegeln heller. KOMMER BLI SÅÅ KUL :D Sen hade jag lång håla, men ville prata betyg på engelskan. Jag fick MVG :D Så jävla härligt eller! Iiiih! Katarina är bäst!
Hemma nu, väntar på att Tilda ska ringa ;P Sen ska vi sola och träna. Pappa var och lämnade min balklänning idag med, ska prova den sen när jag kommer hem! Ska även till Johan i Haverdal idag, eftersom att han passar huset. Han har redan varit i stan en gång, så får se om han hämtar mig. Hoppas det :/
Yeye.

Nu ska jag öva på dansen och låtarna!


CIAO


Inga kommentarer: