måndag 9 juni 2008

Stockholm - Åland

I fredags var jag, Johan, pappa och Jessika ute och åt, på La Cocaracha. Var typ "Mexico-kväll", en massa tacos; jag tog kyckling-burrito, yummie. Efter det gick vi till Caféet och drack öl och cider. Efter tio gick jag och Johan hem. Vi la oss.

I lördags så kom Joachim och Sara och hämtade oss vid 8. Vi skulle senare träffa Alf & co i Smålandsstenar, sen åkte vi vidare. Nästa stopp var i Brahehus, nära Gränna. Där åt vi och passade på att gå på toa. Vi var framme i Stockholm vid 2, och då åkte vi till Täby, till familjen Rydenäs. Där hälsade vi på alla, och käkade jättegod mat! Vid 4 åkte vi till stan, där vi skulle ta båten ifrån. Halv 6 gick vi på båten, efter 6 gick den. Kvart över 6 träffades allihopa för en drink, champagne. Sen var vi fria att göra vad vi ville. Kvart över 8 var det dagts för mat. Först var det förrätt, löjromstoast, gott! Sen var det huvudrätt; oxfilé, potatisgratäng och bearnaisesås för mig, supergott!! Till efterrätt blev det kaffe och prinsesstårta, riktigt gott! Det var ingen sylt i, tror det va därför :P Sen roade vi oss på båten, var ute på däck b.la. Vi var också på karaoke :P Drack drinkar, hihi. Men vid halv 1 var Johan och jag trötta och la oss.

Vaknade vid 9 igår, gick upp och fixade oss och käkade brunch sen. Igår var rätt segt på båten, gick mest runt och hittade på småsaker att göra. Efter 3 så började vi att närma oss Stockholm. Då satt vi uppe på däck, och då fick jag ganska mycket färg, hihi. Man såg en massa saker från båten, bra utsikt! Sen åkte vi hem. Efter 6 så stannade vi på Max i Nyköping och åt. Åkte vidare sen. Stannade och tankade nångång. Vi var hemma i Halmstad efter elva. Vi kollade lite TV och la oss sen.

Idag vaknade jag vid 8. Stack från Johan vid 9, han skulle på en sommarkurs på skolan. Handlade lite på Maxi. Hem sen, käkade god frukost och kollade på Nionde Kompaniet
Sen stack jag in till stan, först till banken (var 27 pers före mig, haha) Men det gick rätt snabbt. Sen gick jag till Team Sportia för att kolla efter vita Converse, men icke) Sen hittade jag ett par på Stadium, woohoo. Sen gick jag till H&M och använde mitt presentkort lite; det blev ett fint halsband, den röda axelväskan!och en vit BH. Sedan blev det även ett par fina och supersköna linne-knickers från Vero Moda. Lovely med shopping, hihi. (Bilder kommer sen!)
Hem en snabbis efter det, sen blev det träna med Tildis.
Juste, beställde ju första säsongen av Huset Fullt innan! Älskar det! Den kommer imorn, då jag beställde innan klockan 4! :D

Imorgon ska jag på träffa min arbetsledare på Sodexho klockan 11, sen blir det stan med Tilda. Ska dock bara kolla, med tanke på dagens skörd, haha! Hon kommer nog till mig på kvällen, kolla på Huset Fullt


Nu ska jag kolla på Heartbreak Hotel med mamma :D


KJAMIZ ♥

Inga kommentarer: