måndag 11 februari 2008

Palla plugg :(

Japp, idag hade vi filosofi. Fattar inte hur dom i klassen hade fått för sig att lektionerna skulle börja efter 12? Nej, det var 11.15. Så vi var endast en liten skara idag. Kjell pratade om Platon och objektiv idealism i en halvtimme ungefär, sedan såg vi en lika lång film om nära döden-upplevelser och liv efter döden. Lunch efter det. Sen pratade Anders lite om provet på NK:n, sen skulle vi se klart filmen (som vi började se förra lektionen, men som Tilda och jag smet ifrån :P) Idag smet jag, Jenny och Emelie :P
Hem och tog det lugnt på hålan. Tillbaks sen för att ha engelska. Vi började med att ha en quiz om Idioms. Jag och Emelie lyckades att skrapa ihop 5 poäng av 10. Det var en svår quiz! Sen började vi att läsa Scene 3 i A Streetcar Named Desire. Var inte så mycket tid kvar sen så vi fick sluta några minuter tidigare.
Hem sen, tagit det lugnt.


(Blev ingen solning idag, då jag tyckte det kändes viktigare att plugga till provet) Vi får ta det en annan dag gumman! :)


Imorgon:

♥ Skolan, 8.10-15.10 - franska, religion, filosofi och engelska (en håla inräknad)
♥ Fixa håret :D
♥ Kanske vara med Johan här
♥ Plugga NK :(



Längtar till jag ska till salongen, för att få väck den fula utväxten, och ändra håret i en annan nyans, men också för att det är så härligt att sitta där och bli ompysslad ;P Tildis följer med! =)



Nu hade jag tänkt att ringa Tess innan jag sätter igång med pluggandet!


CIAO!

Inga kommentarer: