torsdag 3 april 2008

Tröttis

Etik första idag, diskuterade och såg en film, eller typ en dokumentär. Sen var jag med på Tildas & Emelies staden, fast det va inte så länge. Lunch sen, äckligt! Religion sen. Och sen svenska, vi skulle hålla tal. Usch, var nervös och näst sist. Men det gick bra :) Fick ganska bra omdömen från dom som lyssnade, hihi. Hem sen.

Kollar Vänner nu. Ta det lugnt sen. Johan kommer inte förr än vid tio, för det fanns ingen tvätt-tid förr än då.

Yeye.


Mitt tal:

Hyllningstal

Studenten

Jag vill först börja med att säga gud vad skönt att få slippa filosofi!

Äntligen är DEN dagen här!

Dagen som jag tror att alla här har längtat efter. Vi som är här tar idag studenten. Efter 3 år tillsammans så är det faktiskt slut.

När vi första dagen på Sannarpsgymnasiet satt tillsammans, nervösa och lite vilsna så tänkte man inte att denna dag skulle komma. Men nu har de 3 åren gått, mycket har vi varit med om; vi har fått nya kompisar, vi har hatat lärare, vi har älskat lärare, vi har gjort jag vet inte hur många arbeten, haft typ 1000 prov och haft säkert dubbelt så många läxor. Det har såklart inte bara varit negativt, tänk bara på hur många lektioner vi har sluppit på de här 3 åren! Vi har varit iväg lite tillsammans, vi har grillat, sett filmer. Vi har också varit så trötta på skolan att vi har velat kasta ut våra skolböcker genom fönstret. Ja, mycket har vi i klassen varit med om. Vi har haft det kul tillsammans.

Därför känns det så konstigt att det ska ta slut, men det visste vi ju redan från början.

Idag är dagen vi har väntat på, en viktig dag för oss i vårt liv. Vi ska stå stolta med våra studentmössor, vi ska skrika ut att vi har tagit studenten och ”fyfan vad vi är bra”.

Vi ska stå med mössorna och minnas de här 3 åren. Vi säger kanske hejdå till våra klasskamrater trots att vi antagligen kommer ses någonstans på kvällen, antingen på stan, hemma hos någon, eller på studentfesten i Tylösand, i alla fall innan vi är alltför borta.

Jag tror att det kommer att bli en speciell dag.

Och om några år så träffar vi kanske på varandra igen. Någon arbetar kanske som modedesigner, någon kanske är med i Svenska Akademien, någon kanske är hockeyspelare och någon är kanske svensk-lärare på Sannarp, vem vet?

Med detta så skulle jag vilja tacka er klasskamrater för de här 3 åren, och jag vill också tacka våra mentorer, Håkan & Mimmi.

Ha det så bra och lycka till i framtiden!


PUSS!

Inga kommentarer: