söndag 27 april 2008

Flytt

I fredags började vi att flytta, jag var mest hemma då och packade i mitt rum. Käkade pizza på kvällen, Johan sov här :)
Igår var vi hemma lite, sen åkte jag, Johan och mamma till Byring & Bråte för att köpa en bäddsoffa som Marcus skulle ha i sitt rum. Vi såg den när vi var där för 2 veckor sen och den fanns kvar. Sen skulle vi ta in grejer i den nya lägenheten, och Johan skulle hem :( Vi körde två rundor med grejer, sen åt vi. Tillbaka sen igen och flyttade en massa grejer. Käkade sen på kvällen. Sen åkte jag & mamma till lägenheten med grejer och fixade där. Stack till Johan sen vid tio. Kollade TV och myste.

Idag vaknade vi vid 11, vi kollade TV. Jag stack vid halv 2, kom hem och käkade. Började på min PA-rapport som jag för en stund sen tog en paus i.

Så himla jobbigt med flyttandet, ska bli himla skönt när det är över, bara kunna packa upp allt. Juste, kan inte ha kvar min stora hylla som jag gillar :( Pappa och min fasters man (som hjälper oss) tror att glasdörren kommer gå sönder och att de måste skruva isär den, så vi tar inte den. Så ska få en ny. Lite tråkigt :/
Även om vi kanske inte har känt att vi velat bo i lägenheten på Vallås så länge, att det har varit trångt så är det ju ändå här vi har bott i 3 ½ år nu så det känns jobbigt att flytta :(

Många av de stora grejerna är flyttade, några av de fattar jag inte nu. Hoppas det blir imorgon eller på tisdag vi är färdiga! För de tog nämligen köksbordet med sig nu. Var ska vi sitta?! Mamma sa att vi kanske ska sova där inatt, de mesta är ju där. Men ändå..

FAN, DET ÄR JOBBIGT!
Hoppas Johan kommer sen ♥ Då mår jag bra.


CIAO

Inga kommentarer: