tisdag 21 augusti 2007

Film och...tankar?

Såg klart Bridget Jones 2 innan...den var sådär faktiskt. Jag föredrar 1:an. Såg även Beck - Den svaga länken. Den var mycket bättre :) Men hemsk, handlade om en tjej som blir våldtagen, och andra tjejer som också råkat ut för det. Gärningsmännen var tre killar som typ hade det som en "grej" att våldta tjejer :S SJUKT! Jag brukar säga gaaanska ofta att jag hatar något, när det jag egentligen inte hatar det, för hata är ett starkt ord. Därför har jag börjat lära mig att istället säga
"jag gillar inte det..." :) För att komma till saken... är det något jag verkligen hatar så är det våldtäktsmän. Jag skulle vilja plåga dom på de värsta sätten som finns. Kastrera dom!, som jag skrev om i min muntliga argumentation. Dom är ju inte värda nåt! Tänk på tjejerna, hela deras liv är förstörda. Eller om dom också blir mördade, då är föräldrarnas liv förstörda.
NEJ, FYFAN säger jag bara för våldtäktsmän. När det dessutom är unga kvinnor och BARN då är det fan illa. DÖD åt dom!

Kanske blev lite för mycket nu, men som jag sa: är det nåt jag hatar så är det våldtäktsmän!

Nej, nu ska jag lugna ner mig lite ;P Tror faktiskt jag ska gå och göra lite te för förkylningen, sen se klart på Vänner och sedan läsa ett kapitel av To Kill A Mockingbird. Det är boken vi ska läsa i Engelska C-klassen. Ska även läsa Harry Potter - Halvblodsprinsen. Den är så braaa <3

Det är tur man har sovmorgon imorgon, Johan kommer nämligen hem från nån fest på högskolan ;P

tre lektioner imorgon, slutar 14.40 :) efter skolan ska jag och Tilda (kanske Jenny med) in till stan och köpa grejer till skolfotot på fredag. Vi ska nämligen ha ett partytema ;) Jag behöver inga kläder, men ska typ köpa ballonger, tuta, serpentiner och sånt stuff. KUL!


Godnatt, PUSSPUSS!







Inga kommentarer: